Thursday, April 21, 2011

mahabbatullah..


salam alaik sahabat2 yang mencintai Allah..

Allah..ampunkan hambamu ini yang sering leka..terima kasih yaAllah, sedarkan aku kembali..terima kasih tarik aku kembali..Allah, jgn pernah merajuk dgn aku andai aku lalai dr mengingati mu..

sy cari Allah kembali seperti Allah hilang dr hidup sy beberapa hari..sy mulakan langkah sy kemasjid, sy nak pujuk Allah semula..hati yang kering, basah kembali bila mendengar azan dari mua'azin masjid..hati sy basah kembali bila jumpe akhwat..hanya titisan air mata pengubat resah..penawar duka sy hanya Allah..oh Allah..dimana Allah??..mane2 sy pergi, sy cari Allah..

iman nadi saya, hilang iman..hilanglah segalanya..sy tak mampu hidup tanpa dy..jgn pergi dr sy wahai iman..penggerak semngt sy setiap hari, pembakar jiwa sy untuk bangun..pencetus kekuatan utk sy hidup, pemberi ketengan saat jiwa sy sakit..oh iman..sayangnya saya dekat kamu..usah pergi, usah hilang..usah sakit, usah mati..
mahabbatullah..sy mendambakan itu..


Tips menuju cinta Allah SWT :
  • Jangan terus-menerus melakukan kemaksiatan. Jangan sayang kepada dosa dan maksiat yang kita sayang. Pujuklah hati dan tawanlah ia dengan keazaman, kesungguhan dan keseriusan. Dosa, aku benci kamu!
  • Segeralah meningglkan teman-teman yang “buruk”. Ia hanya merosakan kita, dan mendekatkan kita kepada kebusukan bau neraka.
  • Kerjakan solat fardu lima waktu tepat pada waktunya. Dan terus menerus istiqamah. InsyaAllah, anda akan merasai suatu kelainan dalam kehidupan.
  • Berjinak-jinaklah melakukan solat fardu secara berjemaah di surau atau masjid. Tidak perlu sekali gus serentak. Tetapi beransur-ansur dan berperingkat-peringkat.
  • Saudara saudari – banyakanlah mengingati Allah SWT dalam setiap detik kehidupan anda. Cara termudah, perbanyakanlah berdoa. Berdoa selepas solat, berdoa di saat musibah dan berdoa di saat senang.
  • Latihkanlah diri, bangun awal 30 minit sebelum subuh. Mencari peluang di waktu tercedera untuk mendirikan solat sunat Tahajud untuk mencari kemuliaan dan ketinggian.
  • Bergaullah, bertemankanlah teman-teman yang soleh. Carilah sahabat yang soleh dengan berdoa bersungguh-sungguh dan bergantung penuh pengharapan kepada-Nya.
  • Hadirilah majlis-majlis ilmu dan tazkirah untuk memberi peringatan kepada jiwa dan hati. Kosistenlah dengannya agar, penawar kepada kekeruhan hati sentiasa disuntik kepada jiwa kalian. 
dipetik dari :


terima kasih Allah..T_T

2 comments:

  1. RABB...tidak pernah menjauhi dari hamba nya... tetapi di sebalik nya...iaitu hambanya yang menjauhi diri mereka dari ALLAH...bila sedang bersedih mula tercari2 ALLAH,tp bila sedang gembira mula lupakan ALLAH..itulah manusia.... tetapi ALLAH tidak...sentiasa bersama kita.... kita akn merasai ALLAH bila kita mengerjakan ibadah....

    ReplyDelete
  2. srikandi afina = terima kasih atas peringatan..mmg Allah tdk pernah jauh, Allah sedekat urat leher..
    doakan sy moga sentiasa kuat semangat, dipinjamkan kekuatan utk terus kehadapan, tetap teguh disaat yang lain runtuh, dipermudahkan segala urusan..=)..
    ~iman inside me~

    ReplyDelete