Tuesday, February 15, 2011

jauh dimata, dekat dihati..

salam ceria penuh semangat dari jiwa yang kerdil buat jiwa2 yang besar..yang sentiasa mencari ketinggian dan kemulian disisi Allah.. marilah kita sama-sama merafakkan rasa syukur penuh kehambaan buat DIA..dialah yang memberi kekuatan pada kita selama ini untuk terus hidup, untuk beribadah dengan rasa aman.. mashaAllah, semuanya atas kehendak Allah.. 

buat sahabat tersayang, kata-katamu sebentar tadi meruntun jiwa yang dahagakan redhoNYA..
"kita merancang dengan cita-cita, tapi Allah merancang dengan cintaNYA."

SubhanaAllah, cintanya Allah pada kita setiap masa..tidak pernah sekalipun lupekan kita. Allah jualah yang setiap masa ingat pada kita. tapi sejauh manakh kita ingat Allah. pada waktu kite sedih sahajakah, atau pada waktu kite susah sahajakah? mari kite tanya iman kite, jika kite beriman, jike kite cinta pada Allah.. sebanyak mane kita ingat akan DIA. subhanaAllah..


“ Sungguh menakjubkan urusan orang Mukmin. Sesungguhnya semua urusannya adalah kebaikan. Apabila mendapat nikmat, maka dia bersyukur dan itu kebaikan baginya. Dan, apabila ditimpa ujian (kesempitan), maka dia bersabar, dan itu kebaikan baginya.” ( riwayat muslim)

hidup sentiasa ade pilihan, hati kite juge sentiasa berperang dan menjadi rebutan antara malaikat dan syaitan. hanya iman didada yang mampu bertahan, yang mampu membantu kite dlm menghadapi semua ini, berdoalah setiap masa agar pilihan kite adalah datang dari Allah, dipenuhi hidup kite dengan segala kebaikan, inshaAllah kite akn tenang bile mane kite redho dengan setiap ketentuan Allah.. setiap hari baru yang kite lalui, diselitkan ujian didalamnya untuk menguji tahap keimanan seorang hamba. yang mana nak taknak, kite kene harungi jugak walaupun terpaksa.. kite takkn mampu lari, tapi ape yang mampu kite lakukan adalah hadapi semuanya dengan iman. kadang2 rase nak stop je mase, untuk tunggu kite sekejap, untuk kite kejar segala yang kite tak dapat dahulu..untuk kite ubah segalanya, untuk kite putar mase balik ubah segalanya..tapi semua itu ketentuan, bukan kuasa kita..tapi kuasa Allah. sungguh, hidup adalah pentas ujian. ujian yang mane jike kite lihat, setiap hari menggugah iman didada.. 

subhanaAllah, Allah memang tak nampak, tapi dekat dihati..semoga Allah basahkan hati kite dengan mengingatiNYA. cukuplah nikmat2, tanda2 disekeliling yang menjadi bukti kuasa dan kasih sayang Allah.

subhanaAllah100000x....

4 comments:

  1. salam...
    haa...
    gambar akhwat tu ana tau enti ambil kat mana...
    hihihihi...~ XD
    :: Alfi's Blog ::

    ReplyDelete
  2. wasalam...
    oh, ana baru taw siapa alfi, rupenye y buat alwan comic..
    sume picture nice..good job akh..teruskan.
    tak sume org mampu buat comic..

    ReplyDelete
  3. eh, alwanPelangi & alwan comics tu 2 benda yg berbeza..~
    alwanPelangi tu nama blog ana..
    & ana mmg ade buat komik, tapi bukan utk alwan comics..
    hee...~~
    btw, syukran atas sokongan..~
    :: Alfi's Blog ::

    ReplyDelete
  4. maaf, ana da tertukar antara dua.
    dengan izin Allah n akh, ana mintak copy gambar2 tu sbb ana suke kartun.
    klo ana ade gune picturenye nak letak dlm blog, inshaAllah sumbernye ana akn letak lepas ni.
    satu usaha yang bagus untuk menarik para remaja melalui lukisan/komik.
    nice job!
    ^^

    ReplyDelete